پیشگیری از جرائم

شنبه 8 تير 1398
14:44
الهه فتاحی

براساس ماده 2 قانون مبارزه با پولشویی: «پولشویی عبارت است از: الف) تحصیل، تملک، نگه‌داری یا استفاده از عواید حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی با علم به اینکه بطور مستقیم یا غیرمستقیم در نتیجه ارتکاب جرم به دست آمده باشد. پیشگیری را می توان یکی از راهبردهای اساسی در حوزه کنترل اجتماعی بر شمرد که دربردارنده مجموعه راهکارهای مستقیم و غیر مستقیم با هدف ایجاد امکانات و موقعیتهای بازدارنده از وقوع جرم و کجروی طراحی و تدوین می شود. در نوشتار حاضر کوشش شده است تا با بهره‌گیری از روش مطالعه اسنادی و کتابخانه ای، نقاط ضعف و ابهام این تحقیقات حوزه پیشگیری از جرم مورد بررسی قرار گیرد. تا موجبات اساسی سازی حقوق پیشگیری از جرم فراهم شود.

پیشگیری از جرائم

تناقضات اجتماعي، تضادها و محروميت ها منجر به بروز انحرافاتي در جامعه شده اند، مقاله ي حاضر با شناسايي اين مولفه ها و عوامل موثر بر ويژگي هاي اجتماعي و تاثير آن در پيشگيري از جرم (سرقت و مواد مخدر)، به بررسي آن در منطقه ي سه شهرساري در استان مازندران مي پردازد. با توجه به واکاوي ادبيات نظري ارتباط مولفه هاي کالبدي (روابط اجتماعي، انسجام اجتماعي، اعتماد اجتماعي، مشارکت اجتماعي و تعلق مکاني) با پيشگيري از جرم (سرقت و مواد مخدر) به دستيابي به نتايج دقيق تري منتهي گرديد. روش تحقيق به لحاظ هدف کاربردي و از نظر شيوه ي اجرا، کمي و کيفي است. روش گردآوري اطلاعات در اين پژوهش به صورت کتابخانه اي، ميداني و توصيفي و تحليلي بوده و براي تجزيه و تحليل اطلاعات از نرم افزار spss و روش آماري (آزمون T و ضريب پيرسون) استفاده شده است.

منبع : مقاله پیشگیری از جرائم


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به منابع مقاله و تحقیق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]